ABD, ‘propaganda’ kabul edilen Çin medya organlarını kısıtlayacak | Çin Haberleri

Trump yönetimi, hükümete ve Komünist Partiye olan bağları nedeniyle “yabancı misyonlar” olarak düşünülmesi gereken örgütlerin listesine Pazartesi günü dört Çinli medya kuruluşu ekledi; bu, bazılarını ABD’deki personeli kesmeye zorlayabilecek ve iki ülke arasındaki ilişkileri daha da kötüleştirmesi muhtemeldir.

Dışişleri Bakanlığı yetkilileri, devlet tarafından işletilen CCTV de dahil olmak üzere dört örgütün ABD’de kendileri için çalışan herkesin ve herhangi bir gayrimenkul varlığının, tıpkı yabancı elçilikler veya konsolosluklar gibi, bir liste sunmaları gerektiğini söyledi.

Hiçbiri ABD’den ayrılma emri vermediler ve faaliyetlerinde herhangi bir sınırlama getirilmedi. Ancak beş diğer Çinli örgüt, Mart ayında ABD’de çalışabilecek insan sayısını, yabancı misyon olarak atandıktan bir ay sonra sınırlandırdı.

Dışişleri Bakanlığı yetkilileri, örgütlerin esasen haber organları değil Komünist Parti ve Çin hükümeti için ağızlıklar olduğunu söyledi.

Xinhua Haber Ajansı

Çin hükümeti tarafından işletilen haber ajansı Xinhua tarafından 2011 yılında New York Times Square’de kiralanan yeni bir elektronik ilan panosunun altında Ücretsiz Tibet protestosu öğrencileri [File: Stan Honda/AFP]

Doğu Asya ve Pasifik İşleri Dışişleri Bakan Yardımcısı David Stilwell, “Komünist Parti yalnızca bu propaganda varlıkları üzerinde operasyonel kontrol sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda içerikleri üzerinde tam editoryal kontrole sahip.” Dedi. Diyerek şöyle devam etti: “Bu yabancı misyon ataması, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki bu ve diğer ÇHC hükümeti propaganda faaliyetlerinin şeffaflığının artırılmasında bariz bir adımdır.”

Yabancı misyonlar listesine eklenen diğer üçü ise Çin Haber Servisi, People’s Daily gazetesi ve Global Times.

Pazartesi günü atanan örgütler için ABD’de kaç gazetecinin çalıştığı henüz belli değil.

ABD, Soğuk Savaş sırasında Sovyet çıkışlarını yabancı misyonlar olarak belirledi. Bu örnek, ABD ile Çin arasındaki, koronavirüsün, ticaretin, insan haklarının ve diğer sorunların kökeni ve tepkisi ile çelişen acı ilişkilerini yansıtıyor.

ABD’li yetkililer, atanan medya kuruluşlarının, Çin Halk Cumhuriyeti hükümeti tarafından “büyük ölçüde sahip oldukları veya etkin bir şekilde kontrol edildikleri” ve geleneksel haber kuruluşları gibi davranılmamaları gerektiği için Amerikan yasalarına göre yabancı misyonlar olarak görülmeleri gerektiğini söylüyor.

“Bunlar gazeteci değil. Bunlar ÇHC’deki propaganda aygıtının üyeleri.” Dedi Stilwell gazetecilere verdiği konferansta.

Potansiyel Çin misillemesi hakkında sorulan Stilwell, Çin’de çalışan Amerikalı gazetecilerin faaliyetlerinde zaten sıkı kısıtlamalarla karşılaştıklarını kaydetti.

Çin’in duyuruya hemen tepki vermedi, ancak dışişleri bakanlığı, yönetimi bu yılın başlarında beş medya kuruluşuna uyguladığı zaman “Soğuk Savaş zihniyeti ve ideolojik önyargı” taşımakla suçladı.

O zaman, yönetim bu etiketi Xinhua Haber Ajansı, Çin Küresel Televizyon Ağı, Çin Radyo Uluslararası, aynı adı taşıyan gazeteyi dağıtan Çin Günlük Dağıtım Şirketi ve Halk Günlük gazetesini dağıtan Hai Tian Development ABD’ye uyguladı. gazete.

Daha sonra ABD yönetimi, ABD’de çalışmasına izin verilen beş gazetecinin sayısını 160’tan 100’e düşürerek sınırladı. O sırada ABD, Çin’in Amerikalı ve diğer yabancı gazetecilerin Çin’deki gittikçe sert gözetimi, tacizi ve korkutulmasını gösterdi.

Çin, The New York Times, The Wall Street Journal ve The Washington Post’taki tüm Amerikalı gazetecilerin medya kimlik bilgilerini iptal edeceğini açıkladı.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir