DTÖ yetkilisi, beoutQ korsan yönetim ve logo politikasını açıklıyor | Katar Haberleri

Dünya Ticaret Örgütü sözcüsü Keith Rockwell, El Jazeera’ya, Suudi makamları DTÖ logosunu korsan yayıncıya ilişkin son zamanlarda yayınlanan bir basın açıklamasında üstlendikten sonra vücudun belirli bir pozisyonu kabul ettiğini belirtmek için DTÖ logosunun kullanılmasını söyledi. beoutQ.

16 Haziran tarihli bir dönüm noktasında, DTÖ, Suudi Arabistan’ın beoutQ TV operasyonunu aktif olarak desteklediğini ve desteklediğini ve fikri mülkiyet haklarını korumak için uluslararası hukuk altındaki yükümlülüklerini ihlal ettiğini söyledi.

Kararın ardından, Suudi Arabistan’ın DTÖ’ye yönelik görevi, dava ile ilgili hatalı ifadeler içeren bir basın açıklaması yayınladı. Sürüm, belgenin üstünde resmi bir DTÖ aktarımı olduğunu belirten bir WTO logosunu içeriyordu ve küresel ticaret organının Suudi güvenlik çıkarlarını korumak için aldıkları gerekçelerle Riyad tarafından alınan önlemleri desteklediğini iddia etti.

29 Haziran’da El Cezire’de yayınlanan yorumlarda Rockwell, DTÖ’nün tarafsız bir organ olduğunu ve logosunun “bir pozisyonu onaylamak” için kullanılmasına izin verilmediğini söyledi.

Rockwell, “Birisinin logomuzu sekreterlik tarafından alınan bir pozisyon olduğunu gösterebilecek şekilde kullandığı bir örnek varsa, bu üyeyi logo politikamız hakkında bilgilendirme sorumluluğumuz vardır.” Dedi.

“Logo, bir pozisyonu onaylamak ya da bir ürün ya da o türden herhangi bir şey için herhangi bir şekilde kullanılmamalıdır.”

Rockwell’in röportajının yayınlanmasının ardından, Suudi hükümetinin iletişim ofisinin Twitter hesabı, sosyal medya platformundan basın açıklamasını gösteren gönderiyi sildi.

El Cezire röportajında, Rockwell de son kararın bulgularını açıkladı.

” [WTO ruling] beoutQ’nun beIN’den izin almadan ve Suudi Arabistan çevresinde yayın yapmadan yayın aktarımı kullandığını tespit etti “dedi.

“Ne [the panel] ayrıca Suudi sisteminin onlara yasalar uyarınca gerekli süreci sağlamadığı yönündedir. Hukuk müşavirleri yoktu ve BeoutQ’ya karşı herhangi bir adli işlem yapamadılar. “

DTÖ kararı ayrıca Suudi Hükümeti Prens Muhammed bin Salman’a (MBS) yardımcı olan Suud El-Qahtani de dahil olmak üzere Suudi hükümet yetkililerinin ve kuruluşlarının resmi tweet’ler de dahil olmak üzere halka arzı teşvik ettiğini söyledi.

Orta Doğu ve Kuzey Afrika (MENA) ve Avrupa’nın bazı bölgelerinde uluslararası turnuvalar yayınlamak için münhasır haklara sahip olan Katar spor ağı beIN Media Group, uzun zamandır beoutQ’nun sinyalini çaldığını ve kendi başına yayınladığını iddia etti.

BeoutQ, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri (BAE), Bahreyn ve Mısır’ın Katar ile olan tüm bağlarını kopardıktan ve Haziran 2017’de buna karşı kara, deniz ve hava ablukası uyguladıktan sonra yayına başladı. Dört ülke Katar’ı “terörizmi desteklemek” ile suçladı ve komşu ülkelerin işlerine karışmak. Katar iddiaları reddetti.

Ablukanın yürürlüğe girmesinden kısa bir süre sonra, beIN Sports kanallarına abluka ülkelerinde yasaklandı ve ekipmanlarına Suudi Arabistan’da el konuldu.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir