RTÜK, suç patronlarına yönelik yolsuzluk iddialarıyla ilgili tartışmaları yayınlayan 3 TV kanalına para cezası verdi

Türkiye’nin yayın gözlemcisi, hükümet yetkilileri ve hükümet yanlısı isimlerin yer aldığı iddia edilen bir yolsuzluk ağının iç işleyişinin tartışıldığı tartışma programları yayınladıkları için üç TV kanalına para cezası verdi, türk dakika Denetleme kurulunun bir üyesine atıfta bulunarak rapor edildi.

Devlet ve mafya arasındaki ilişkiler, uyuşturucu kaçakçılığı ve devlet yetkilileri ile ailelerinin karıştığı cinayetler hakkında 2021’in başından bu yana şok edici keşifler yapan Türkiye’nin en güçlü mafya gruplarından birinin başkanı olan mafya babası Sedat Beker, bir iddia ortaya attı. kendisine ait yeni iddialar dizisi. Twitter, Ağustos ayı sonlarında ele alındı ​​ve Türk borsasında bir rüşvet ve yolsuzluk ağını ifşa etti.

Becker, iktidardaki Adalet ve Kalkınma Partisi (AKP) milletvekili Zehra Taşkinlioğlu, kardeşi ve eski Sermaye Piyasası Kurulu (SPK) Başkanı Ali Fuat Taşkınlıoğlu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın danışmanı Serkan Taranoğlu ve hükümete yakın Hürriyet gazetesi köşe yazarı Burak Taşçı’yı söyledi. , hepsi borsada işlem gören şirketlerin sahiplerinin rüşvet şantajı ağının işleyişine katıldı.

Becker, Erdoğan ve iktidardaki Adalet ve Kalkınma Partisi ile yakın bağları bulunan Turkovaz Medya Grubu’nun Başkan Yardımcısı Serhat Albayrak’ı, Ali Fuat Taşkınlıoğlu’nun “arkasındaki güç” olarak nitelendirdi. onun avukatı.

Ana muhalefetteki Cumhuriyet Halk Partisi’nden Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) Üyesi İlhan Taşçı Perşembe günü bir dizi tweet’te konseyin oy çokluğuyla Tele1, Halk TV ve KRT’ye para cezası verme kararı aldığını söyledi. Televizyonda Albayrak ve AKP Milletvekili Taşkesenlioğlu’nu ‘küçük düşürdüğü’ için Becker’in iddialarının tartışıldığı münazara programları yayınlayarak.

“[I] Gülsem mi ağlasam mı bilemiyorum. …iddialarla itham edilenlerin her zaman beraat etme ihtimali varken RTÜK’ün harekete geçmesi çok faydalıdır ve asıl gereken yargıdır. [take action to] İddiaları araştırın! dedi Tachi.

RTÜK, Türk hükümetini eleştiren bağımsız televizyon ve radyo istasyonlarına cezai ve orantısız cezalar vererek ülkedeki sansürün artmasına katkıda bulunmakla suçlanıyor.

Sınır Tanımayan Muhabirler’in 2022 Dünya Basın Özgürlüğü Endeksi’nde 180 ülke arasında 149. sırada yer alan Türkiye ulusal medyasının yüzde 90’ı, Sınır Tanımayan Muhabirler’e (RSF) göre hükümet yanlısı işadamlarına ait ve resmi çizgide ilerliyor.

AKP hükümeti, Temmuz 2016’daki başarısız darbe girişiminin ardından ilan edilen olağanüstü hal sırasında kararname ile 60 radyo ve televizyon istasyonunu kapattı.

Hükümet, 2007’den bu yana önemli medya kuruluşlarının dostça kabul ettiği şirketler tarafından devralınmasında da aktif bir rol oynadı. Yeni monarşi altında medya, haberlerini hükümeti eleştirmekten kaçınmak için tasarladı ve bazı durumlarda cumhurbaşkanlığı için doğrudan sözcülük yaptı.

Patreon’da Stockholm Özgürlük Merkezi’ni desteklemek için bir saniyenizi ayırın!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir