“Tekne kıyıya vurur ve dünya her vuruşta içe doğru eğilir.”

Tina MacLachlan gece yarısı 60 deniz mili tarafından yakalanıp palamarlarını çektiğinde, karaya oturmasına sadece birkaç dakika kalmıştı.

Karadeniz’den yola çıkarak, kocam K ve ben İstanbul Boğazı, Marmara, Çanakkale Boğazı ve Ege Denizi boyunca, Türkiye’nin batı kıyıları boyunca güneye yelken açarak manzaralı yolculukların tadını çıkarıyoruz. diva, 1989 Jeanneau Sunlight 30. Meltemi yaz rüzgarlarının bu yıl özellikle güçlü ve şiddetli olduğu söylendi ve kesinlikle öyle görünüyor. Geçen hafta çok fırtınalıydı.

“Yorum burada biraz belirsiz, bence devam etmeliyiz. Ne düşünüyorsun?” Güzel Padmley’den yavaşça yelken açıyoruz, ancak kısa bir süre sonra rüzgar tekrar geliyor, değişiyor ve yükseliyor.

Cenova’da küçük bir resifiz. Ayvalık’ta karşılaştığımız İngiliz ve Amerikan teknelerinin bize telsizle haber verdiğini görüyoruz. ‘Nasılsın? Yaşam seçimlerimizi sorgulamamıza neden olan bazı hava sorunları yaşadık. “Tabii, burada da aynı.”

Motor hala çalışmıyor ve parçaları ve onu tamir edecek bir yer bulmaya gidiyoruz, bu yüzden oldukça dar bir kanaldan geçiyoruz, çok sayıda kaya ve içinden şiddetli rüzgarların geçtiği dik yamaçlar var.

Kayalık bir sırtın yukarısında bir martı ve balıkçıl girdabı var. Daha fazla koruma sağlayacağını umarak adanın diğer tarafındaki bir koya yönelmeye karar verdik. K, küçük bir hava balonu ve motorsuz fırtınalarda tekneyi körfezde büyük bir ustalıkla manevra ettirir. Son zamanlarda birkaç kez kullandığımız iki çapayı iyi bir tutuş elde etmeye çalışarak ayarlayıp sıfırladık.

Akşamları rüzgar biraz sakinleşiyor ve demirler iyice yerleşmiş görünüyor. Yiyecek bir şeyler hazırlarken, içinde bir aile bulunan bir balıkçı teknesi körfeze girerken küçük bir motor sesi duyuyoruz – bugün bu kadar uzak ve rüzgarlı bir yerde birini görünce şaşırıyoruz. Bizim için bir tamirci çağırdılar ve nispeten sessiz olduğu için, ertesi sabah gelip bizi tamir etmesi ya da çekmesi konusunda anlaştık. Bir şeyler organize ettiğimiz için rahatladık, yemek yiyoruz ve yatmadan önce televizyon izlemek için yerleşiyoruz.

gütme kediler

Saat 23.00’te, sanki birdenbire şiddetli bir rüzgar ikimizi de demirlediğimiz yerden kaldırıp birkaç dakika içinde doğruca kayalıklara taşıyor. Bu noktada yapabileceğimiz hiçbir şey yok – motorumuz yok, kayaların ortasındayız ve rüzgar gördüğümüzün en şiddetlisi, bu yüzden K Telsizle Sahil Güvenlik’e haber veriyor.

Kedi dahil değerli eşyalarınızı toplayın. Tekne kayalık kıyıya çarparken, salonun zemini her vuruşta içe doğru eğilir. Buzdolabı ambar kapağı, kaldırılan taban tarafından ezilmiş ve kırılmıştır. Çarpmanın, rüzgarın ve azgın dalgaların gürültüsü inanılmaz. Sonra tam teçhizat ve can yelekleri ile güvertede oturuyoruz. diva Sancak tarafına yaslanmış, rüzgar ve dalgalar tarafından sık sık kayalara çarpıyor.

Üzerime garip bir sakinlik çöküyor. Gece yarısı geçer. On dördüncü çocuğumuz K, “Mutlu yıldönümleri,” diyor.

Telsizden “Bekleyin, geliyoruz. Işıkları görüyor musunuz? Yaklaşamıyoruz, kayalar ve rüzgar bizim için çok tehlikeli. Karaya oturmak mı?”

Ava biraz daha sakin bir anda

Işıkların biraz uzaklaştığını, dalgalardan yansıdığını görebiliriz. “Uzak bir hat göndereceğiz.”

Deniz dalgalarında bize doğru zikzaklar çizerek yanıp sönen navigasyon ışıklarıyla turuncu uzaktan kumandalı bir birimi izliyoruz. K onu engellemek için tekne kancasına asılır ama çok uzaktır. Ona ulaşamaz ve cankurtaran sandalına geri döner.

Oturup bekliyoruz ve ışıkların titrediğini görüyoruz ama tekne görüş alanı dışında, kayalardan kaçınıyor. Dayak devam ediyor, düşüyor, vuruyor, ıslık çalıyor, hırlıyor ve sel gibi sular.

Kumanda tekrar gelir ve bu sefer K onu tutar, ipi ondan alır ve Diva’nın yayına bağlar. Sahil Güvenlik bizi kayalardan çekmek için gemilerini ileri doğru hareket ettirmeye başladı, ama bir şekilde hat koptu ve onlar kayalardan inerken kalbim sıkıştı. Telsizde K, hattın eksik olduğunu söylüyor, ‘Tamam, başka bir tekneyle geri gelip sizin için bir hat alacağız. Yorum yapın’.

Yazı aşağıda devam ediyor…

Daha sonra bir RIB gelir ve yaklaşır diva Ve gemiye atlayan biri, Maher adında bir Sahil Güvenlik yüzbaşısı. O ve K çok kalın bir sarı çizgi bağladılar. divatakozların güverteden çekilmesi durumunda hem pruva hem de kıç yatırması takozlarının etrafında.

Onlar da geri çekilir divaK ve Mahir öne fırladı ve ikisi de neredeyse yaydan fırladı ve K, Mahir’i yakalamayı başardı. Yedek çapamız, iyi kalpli Danforth tekrar yakalanır ve onu serbest bırakmak zorunda kalırız. Kaburga geri çekilirken parçalanan bir sinir spazmı var diva kayaların arasından.

‘Adın ne? Pekala Tina, biz onu kayalardan kurtarırken teknen batabilir ve kedini alabilir miyiz bilmiyorum. Aşağı inmeniz gerekecek, burası ve kaburgalar tehlikeli.

Diva’yı kayalıklardan çekmenin tek yolu, motoru olmadan cankurtaran sandalından çekmek (parlak çalışan ışıklar) idi.

Yaptığımız en önemli şey hayatta kalmaya çalışmak. Yakınlarda bir balık çiftliği var, teknenizi alıp oraya bağlayabiliriz ama havanın çok kötü olup olmadığından emin değiliz. Batmaya başlarsa, diye açıklıyor Maher, gitmesine izin vermemiz gerekecek.

Kaburga bizi açık denize çekerken, 10 metrelik dik dalgalarda sörf yapıyoruz ve ardından denizin güverteye döküldüğü derinliklere dalıyoruz.

“Heidi!” (Hadi!), Başımın üzerinde bir su seli patlarken çığlık attım. Mahir Türkçe ünlemlerime güldü. Bazı açılardan, karanlık olmasına sevindim, bu yüzden dehşeti tam olarak göremiyorum. Maher, “İçerisi çok tehlikeli, güvertede kalın” diyor.

Rüzgar tekneyi kaldırdı ve kafamın yan tarafına vurdu. K, Ava’nın kedisini botun altından kahramanca kapar (en iyi zamanlarda bile kolay bir başarı değildir), çünkü onu daha önce bindirdiğiniz taşıyıcıdan kaçmıştır. Tekneden yanımıza alabilmek için onu bir yastık kılıfına koyduk. Ava’nın geride kalmasına imkan yok.

Şu anda yanında bulunan, kusurlu RIB Sahil Güvenlik gemisine biniyoruz. diva. Bir dakika oturduk, sonra çok daha büyük bir gemiye binmemiz söylendi, “Burası çok tehlikeli.” Gemiye hoş geldiniz, diyor kaptan.

Dümen ağır hasar gördü ve ters çevrilmesi gerekti
yeniden inşa edilmek

hayatta kalma

Uçuş çok yavaş geliyor ve hava berbat ama garip bir şekilde sıcak. Ege Denizi’ne toslayıp çarpıyoruz ve Dikili’ye vardığımızda rüzgar biraz azaldı. Şuna baksana diva; Yanımızda getirdiler. Yüzdüklerini görünce şaşırdım ve çabaları için çok minnettarım.

Dinle, elimizden gelenin en iyisini yaptık diva Ama amacımız herkesi hayatta tutmak. Boğulması mümkündür. Bildiğiniz gibi sağ tarafa çarpıyordu ve biz onu çekerken tekrar
onun ‘. Şimdi saat sabahın dördü ve hava hala karanlık ama şafak yaklaşıyor.

Sahil güvenlik ekibi, teknelerden kalın sarı çekme halatını alıp hortumla yıkamak için iskeleye çarpıyor – Ege Denizi çok tuzlu. Daha sonra derhal gemide 44 Eritreli bulunan bir göçmen teknesine geri çağrılırlar. Tekneleri battı ama hepsi kurtuldu.

Bu neredeyse her gün olur. Bir sürü cesetle de uğraşıyoruz” dediler.

Palamarlarını bozan ve bazı balıkçılar tarafından denizde bulunan başka bir huzursuz yat görüyoruz. O gece yüzlerce kişinin kurtarıldığı ortaya çıktı. Daha sonra geri dönüyoruz ve Maher geri geliyor. “Biliyorsun, dün geceki rüzgar 60 knottu, çok tehlikeliydi.” Hepimiz ölebilirdik. Son zamanlarda hava alışılmadık derecede kötü ve her gün en az dört kez aranıyoruz.

“Bizi Yunanistan’a götürebilir misin?” diyor yakındaki bir Eritreli. “Kusura bakma dostum, Yunanistan’a gidemiyoruz. Aynı fırtına bizi de az kalsın boğuyordu. Maher’in telefonu çalıyor. Tekrar gitmem gerekiyor. Şimdi büyük bir teknenin başı dertte. Çok üzgünüm” diyorum. ‘Evet’ diye yanıtlıyor. Ben de”.

Dersler öğrenildi

Doğanın gücü: Doğanın gücü ve öngörülemezliği hafife alınamaz ve o zamandan beri Korsika’da ve başka yerlerde benzer fırtınalar gördük. Çalışan bir sürücü olmasak da, kendimizi içinde bulduğumuz koşullarda neyi farklı yapabileceğimizi görmek zor. Her yere yelken açsanız bile, çalışan bir motorun kendinizi beladan kurtarmak için yararlı bir güvenlik aracı olduğunu hatırlatmak isteriz.

yardım isteyin: Denizciler olarak kendimize güvenmeye alışkınız ve yardım isteme fikrinden her zaman hoşlanmayız. Ancak bunu durum kötüleşmeden önce yapmak, durumu başarılı bir şekilde çözme olasılığını artırır.

Para Çekme Kabulü: Türk Sahil Güvenlik Komutanlığının beceri ve yardımlarına çok müteşekkiriz. Setur Marinas Ayvalık ve Viya Marin’e de teşekkürler. Nasıl yedekte çekileceğini ve tedarik edileceğini bilmek ve işe bağlı olduğunu bildiğiniz güverte ekipmanına sahip olmak tüm farkı yaratır. Kırık bir yedekte bir dünya soruna yol açabilir

kendini koruma Bir fırtınada kötü hava teçhizatınızı ve can yeleğinizi giyin! İşe yaramaz ve su ve hava sıcak olsa bile çabuk üşüyebilirsiniz.

Gemide kalın: Tekne ayaklarımızın altında batmadıkça gemide kalmaya karar verdik. Can salımız varken suya girmek çok daha tehlikeliydi, özellikle karanlıkta çok az görebildiğimiz zamanlarda.

Çapa ayarı: Her seferinde ankraj ayarını kontrol ettiğinizden emin olmak için söylemeye gerek yok, ancak motorsuz bu bizim için zordu. Demir attık ama karaya bir halat da koyabilirdik. Belki de çapa ayarını kontrol etmek için ana yelkene desteklenmiş olabilir. Diğer durumlarda, başka bir yere demir atardık veya demirlerdik.

Bunu okumaktan zevk aldın mı?

Aylık yatçılık dergisine abonelik Kapak fiyatından yaklaşık %40 daha ucuza mal oluyor.

Basılı ve dijital sürümler Magazines Direct aracılığıyla erişilebilir – nerede olursanız olun En son fırsatları da bulabilirsiniz.

YM, suda geçirdiğiniz zamanı en iyi şekilde değerlendirmenize yardımcı olacak bilgilerle doludur.

• Uzmanlarımızdan ipuçları, tavsiyeler ve becerilerle denizcilik becerilerinizi bir sonraki seviyeye taşıyın
      • En yeni yatlar ve ekipmanlar hakkında derinlemesine, tarafsız incelemeler
      • Bu hayalinizdeki yerlere ulaşmanıza yardımcı olacak yelken rehberleri

Bizi takip edin FacebookVe twitter Ve Instagram.