Türkiye’nin medya gözlemcisi, mafya babası Becker’in iddialarıyla ilgili tartışmayı yayınladıkları için muhalefet kanallarına para cezası verdi

İngiliz duvarı

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), muhalif yayıncılar Halk TV, Tele 1 ve KRT’ye, mafya babası Sedat Beker’in iddialarını tartıştıkları ve eski Maliye Bakanı Berat Albayrak’ın ağabeyi ve karara neden olduğu gerekçesiyle para cezasına çarptırıldı. Adalet ve Kalkınma Partisi ödeyecek. Milletvekili (AKP) Zehra Taşkinlioğlu “hakaret ediliyor”.

Açıklamayı ana muhalefetteki Cumhuriyet Halk Partisi’nden (CHP) RTÜK üyesi İlhan Taşçı yaptı. Tashjee, muhalif TV kanallarının reklam gelirlerinin yüzde 3’ü oranında para cezasına çarptırıldığını söyledi.

“Suçlananların her zaman sansürden beraat etme seçeneği varken ve iddiaları soruşturmak zorunda olan yargı olduğunda, RTÜK’ün harekete geçmesi çok faydalı! Zehra Taşkınlıoğlu’nu koruyan polis sayısı şimdiden arttı; üstelik artık RTÜK koruması var!” tweet’ini attı.

Geçen ay, 2020’nin başlarında Türkiye’den kaçan Baker, iktidardaki Adalet ve Kalkınma Partisi’nin önde gelen üyelerine yönelik bir dizi yeni yolsuzluk iddiasını ortaya çıkardı. Aralarında Taşkesenlioğlu da vardı.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir