Yeni bağımsız Türk TV kanalı bir aydan kısa bir süre sonra kapandı

Ankara: Türkiye’de 26 gün önce açılan bağımsız bir TV kanalı, hükümet dairelerinin baskısıyla Cuma akşamı aniden kapatıldı.

Türk işadamı ve eski sağcı bakan Kavit Çağlar’ın sahibi olduğu Olay TV, hükümet yanlısı olmaması veya hükümete bağlı şirketlere ait olmamasıyla ülkenin medya dünyasında öne çıktı.

Muhalefet milletvekili ve araştırmacı gazeteci Ahmed Şık, cumhurbaşkanlığının kanaldan atılacak kişilerin bir listesini hazırladığını söyledi. Bunlar arasında, eleştirilerini açıkça söylediği için birkaç kez viral olan yayıncı Nevsin Mengo da var.

Hükümet daireleri, kanalı diğer tüm kanalların yıllardır kaçındığı tamamen Kürt yanlısı Halkların Demokratik Partisi’nin haftalık meclis toplantısını yayınlamakla eleştirdi.

Çağlar’ın, kanalın yöneticisine Olay TV’nin eleştirel yazı işleri üzerindeki artan hükümet baskısına dayanamayacağını söylediği iddia edildi.

İstanbul Sabancı Üniversitesi’nden siyaset bilimi profesörü Berk Esen, hükümetin Ulay Kanalı’na karşı hareketinin Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan yönetiminin Türk medya sektöründeki eleştirel seslere müsamaha göstermediğini bir kez daha gösterdiğini söyledi.

Arab’a verdiği demeçte, “Olay TV, yalnızca bir ay önce kurulmasına rağmen, bağımsız bir medya kuruluşu olarak hızla statü kazandı ve yüksek kaliteli personeli ve eleştirel hikayeler üzerindeki fiili hükümetin yasağına karşı cesur duruşu sayesinde büyük bir takipçi kazandı” dedi. Haberler. . Bağımsızlıklarının nihai bedelini ödediler. İktidar partisine karşı yoğun muhalefet ortamında, hükümet yanlısı medya Türk televizyon ve gazetelerinin yaklaşık yüzde 90’ını kontrol ediyor.

Türk yayınlarının genel olarak hükümet eleştirmenlerinden yasaklanması nedeniyle Olay kanalının kapatılmasının muhalefet partisine yakın Halk TV, KRT TV ve yabancılara ait FOX TV gibi sadece birkaç uydu kanalı olduğu anlamına geldiğini sözlerine ekledi.

Türkiye Çağdaş Gazeteciler Derneği, kanalın kapatılmasını “basın özgürlüğü için bir utanç günü” olarak nitelendirdi. Ana muhalefetteki Cumhuriyet Halk Partisi genel başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, “Türkiye bu karanlığı hak etmiyor.” Dedi.

Ülkenin yayın izleme örgütü Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), kalan az sayıdaki TV ve radyo kanalına günlerce yayın yasağı ve ağır para cezaları da dahil olmak üzere cezalar veriyor.

“Hükümet baskısı sonucu Olay Kanalı’nın bir aydan kısa sürede kapanması demokrasimiz için utanç verici!” Muhalif Gelecek Partisi genel başkanı ve Erdoğan’ın eski müttefiki Ahmet Davutoğlu tweet attı. Serbest gazetecilerden neden korkuyorsunuz? Medyadan korkanlar sadece şüpheli işleri olan, kirli ilişkilere giren ve insanları yalanlarla aldatanlardır. “

Uzmanlar, eleştirel medyaya uygulanan yaptırımların, gazetecileri haber yapmak için “hassas konulardan” kaçınmaya sevk ettiğini, insanların ifade özgürlüğü ve medya çoğulculuğu yoluyla bilgiye erişim haklarını doğrudan ihlal ettiğini söyledi.

RTÜK, tarafsızlığını kaybettiği ve medyayı sindirmek için sansür aracı görevi gördüğü için eleştirildi. Kısa süre önce CHP’ye bağlı Halk TV ve Tele 1’de yayınlanan beş günlük yayının askıya alınmasını askıya aldı.

Essen, “Hükümetin medyayı sıkı denetimi ve sansürü, seçmenlerin farklı bakış açılarına erişmesini engelledi ve yönetici elitlerin kendilerini eleştirilerden korumak amacıyla kamusal tartışmayı çerçevelemelerine ve hatta manipüle etmelerine izin verdi,” diye ekledi.

RTÜK, Katar’ın Türk askeri tanklarının üretimine yaptığı yatırımı eleştiren muhalif bir politikacının açıklamalarını yayınladığı için Habertürk TV’ye para cezası verdi. Para cezası, “devletin bütünlüğünün korunması” temelinde gerekçelendirildi.

Bir TV kanalı, bir yıl içinde aynı cezadan üç kez ceza alırsa yayın lisansını kaybetme riskiyle karşı karşıyadır.

Esen, “Medyanın hükümet yanlısı aktörlere boyun eğmesi, Türk demokrasisinin çöküşünün ve iktidardaki Adalet ve Kalkınma Partisi yönetimindeki rekabetçi otoriter bir rejime geçişin bir sonucuydu” dedi. “Bağımsız medyanın olmaması demokrasiye geçişi daha zor hale getiriyor.”

Erdoğan’ın eski ekonomik çarı olan muhalif DEVA partisi lideri Ali Babacan da Ulay TV’nin kapatılmasını eleştirdi.

Kapatılmadan önceki gün kanalda misafir oldu. Diğer medya kuruluşları, hükümeti kızdırmaktan korktukları için muhalif partilerin liderlerini davet etme konusunda hâlâ isteksiz.

Bu, Türkiye’de basın özgürlüğünün nasıl kısıtlandığının bir yansımasıdır. Babacan tweet attı.

Hiçbir hükümet yetkilisi sansür iddialarına yanıt vermedi.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir