Eski futbolcuya ev sahipliği yapan Türk televizyon kanalına Gülen bağlantıları aranıyor

Türkiye’deki yayın otoritesi, Türkiye’nin dini bir grupla bağlantıları nedeniyle aradığı eski milli futbolcu Hakan Shokour’a ev sahipliği yapmak için bir televizyon istasyonu hakkında soruşturma başlattı. Türk dakika Tekliften bahsettim Gözlem bedeninin başkanı reklam.

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) Başkanı Ebebekir Şahin, Çarşamba günü Twitter’dan yaptığı açıklamada, konseyin Salı günü canlı yayında Shakur’a ev sahipliği yaptığı gerekçesiyle TV5 hakkında soruşturma başlattığını duyurdu.

Aynı zamanda iktidardaki Adalet ve Kalkınma Partisi’nin eski milletvekili olan Şukur, Gülen hareketine bağlı olduğu için ABD’de sürgünde yaşıyor.

Türk hükümeti, Gülen hareketini 15 Temmuz 2016’da başarısız bir darbe düzenlemekle suçluyor ve onu “terör örgütü” olarak adlandırıyor, ancak hareket darbe girişimine veya herhangi bir terör faaliyetine karışmayı şiddetle reddediyor.

Şahin, RTÜK’ün “terör örgütünün” açık destekçisinin televizyonda görünmesine ve örgütünün propagandasını yapmasına izin vermeyeceğini söyledi.

Medya raporlarına göre, şovun sunucusu Mehmet Ali Kayagi, Shokur’u ve futbolcu olarak başarılarını övmek için eleştiri çekti.

Program sırasında Şukur, aleyhindeki suçlamaları reddetti ve hükümetin Gülen hareketinden ayrılması halinde tüm mal varlığını iade edeceğine söz verdiğini iddia etti ve üyeliğinden duyduğu üzüntüyü dile getirdi. Shakur, suçlu olmadığını ve hükümetin istediğini yapmayacağını söyledi.

2015 yılında ABD’ye taşınan Şukur hakkında, hareket mensuplarına yönelik geniş çaplı baskı kapsamında tutuklama kararı çıkarılmış ve hükümet Türkiye’deki tüm evlerine, işyerlerine ve banka hesaplarına el koymuştu.

Eski forvet, Türkiye için oynadığı 112 maçta 51 gol atarak onu ülkenin tüm zamanların en golcü futbolcusu yaptı.

RTÜK, Türk hükümetini eleştiren bağımsız televizyon ve radyo istasyonlarına cezai ve orantısız cezalar vererek ülkedeki sansürün artmasına katkıda bulunmakla suçlanıyor.

Sınır Tanımayan Muhabirler’in 2022 Dünya Basın Özgürlüğü Endeksi’nde 180 ülke arasında 149. sırada yer alan Türkiye ulusal medyasının yüzde 90’ı, Sınır Tanımayan Muhabirler’e (RSF) göre hükümet yanlısı işadamlarına ait ve resmi çizgide ilerliyor.

AKP hükümeti, Temmuz 2016’daki başarısız darbe girişiminin ardından ilan edilen olağanüstü hal sırasında kararname ile 60 radyo ve televizyon istasyonunu kapattı.

Patreon Stockholm Özgürlük Merkezi’ni desteklemek için tekrar alın!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir