Türkiye’nin iletişim şefi Reuters’i ‘manipülasyon’ ile suçladı

Fakhr El-Din Elton, İletişim Departmanı Direktörü. Fotoğraf: İletişim Başkanlığı Facebook hesabı

Cumhurbaşkanlığı İletişim Dairesi Başkanı Fahrettin Altun, Reuters haber ajansını kendisinin ve ekibinin Türk medyasının haber odalarını nasıl kontrol ettiğine ilişkin özel bir rapor yayınlamasının ardından “sistematik manipülasyon” ve “sahte haber” yapmakla suçladı.

Altun, “Recep Tayyip Erdoğan’ı ve Türkiye’yi hedef alan algısal operasyonlar ve sistematik manipülasyon aygıtı Reuters’in ilk kez yanıltıcı ve yalan haber yayımlaması değil. heyecan Çarşamba.

Jonathan Spicer’dan bir Reuters özel Çarşamba günü Ankara’daki bir ofis kulesinden, yetkililerin ulusun haberlerini hazırladığını ve her zaman Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın lehine olduğunu yazdı.

Raporda, İletişim Departmanı’nın gazeteciler ve editörlerle sık sık telefonla iletişim kurduğu ve medyayı haberleriyle ilgili bilgilendirmek için WhatsApp üzerinden mesajlar gönderdiği de belirtildi.

Alton iddiaları reddetti ve iyi çalışmaları konusunda ısrar etti. Alton, “İngiltere merkezli Reuters haber ajansının hedef alınması, doğru yolda olduğumuzun bir işareti ve bir onur nişanıdır.” Dedi.

Altun ayrıca Reuters’i Erdoğan’ın açıklamalarını çarpıtmak, Türkiye’nin Suriye’deki askeri operasyonları, ülkenin ekonomik krizi ve 2016’daki başarısız darbe girişimi gibi belirli konularda manipüle etmek ve yanlış haberler yapmakla suçladı.

Bugün Türkiye’nin iletişim modelini ve müdürlüğünü hedef almaya çalışan böyle bir haber ajansıdır. Alton, “Reuters’in niyetlerini, hizmet ettiği amacı ve bu amaçla ne yaptığını çok iyi biliyoruz.” Dedi.

Daha önce medya deneyimi olmayan Alton, dengelerin neredeyse hiç olmadığı yeni başkanlık sisteminde 2018 yılında İletişim Başkanlığı görevine atandı.

Yıllık yaklaşık 680 milyon lira (38 milyon dolar) bütçeye sahip olan müdürlük, hükümet iletişimini koordine etmekle görevlendirildi. Birincil rolü gazetecilere basın kartı vermek olan eski Enformasyon, Basın ve Enformasyon Müdürlüğü’nden doğdu. Ancak Reuters, kendi raporunda, müdürlüğün bu yıl kurduğu bir birim aracılığıyla Türkiye’ye karşı “sistematik dezenformasyon kampanyalarına” karşı koymak da dahil olmak üzere sorumlulukları daha geniş bir ölçeğe yayılıyor” dedi.

Müdürlük, yurt içi ve yurt dışında medya gözlemcileri, çevirmenler, hukukçular ve halkla ilişkiler çalışanları istihdam etmektedir.

Reuters, bilgili bir kaynağa atıfta bulunarak, “Dünya çapında 43 ülkede 48 yabancı ofisi var” dedi.

Alton ve yönetimi genellikle medyaya agresif bir şekilde müdahale etmekle suçlanıyor.

Gazetecilik profesörü Osman Fyud Asdir Reuters’e verdiği demeçte, “Hükümetin stratejisi, herkesin sadece hükümet çizgisini görmesini, duymasını ve okumasını sağlamaktır.”

Muhalif sesler üzerinde büyük bir baskıyla sonuçlanan başarısız 2016 darbe girişiminden bu yana, Türk medyası ve basını giderek artan bir hükümet kontrolü altına girdi.

Türkiye hükümetinin medya üzerindeki kontrolünü yüksek olarak değerlendiren bir izleme örgütü olan Sınır Tanımayan Gazeteciler’in en son basın özgürlüğü endeksinde Türkiye, 2022’de 180 ülke arasında 149. sırada yer aldı.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir